آرشیو فروردین ماه 1402

بروز ترین تکنولوژی باتری های دنیا

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

باتری قلمی

از آن جایی که باتری قلمی وارتا ساخت آلمان از پرکاربردترین و متداول‌ترین تجهیزات تامین انرژی در جهان بوده و به طور روزمره و یا حرفه‌ای در شرایط و مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، خرید باتری قلمی اهمیتی دوچندان یافته است. باتری قلمی AA در انواع قابل شارژ و غیر قابل شارژ و متناسب با انواع دستگاه‌ها و تجهیزات به همراه شارژر باتری مخصوص، طراحی و تولید می‌شوند. باطری قلمی به طور استاندارد در سطح جهانی با نماد AA شناخته می‌شوند و بر روی همه باتری‌های قلمی از هر برندی این نام درج شده است. لازم به ذکر است که قیمت انواع باتری قلمی وارتا در سایت فروشگاه اینترنتی آنارام درج شده است و شما می‌توانید به راحتی محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

خرید باتری قلمی وارتا

خرید باتری‌ قلمی و استفاده از آن در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل امری رایج است. در هنگام خرید باتری قلمی ممکن است با انواع مختلفی از آن مواجه شویم. باطری قلمی همانند باتری نیم قلمی وارتا در دو نوع غیر قابل شارژ و شارژی تولید شده‌اند که هر یک دارای ویژگی ها و کاربردهای مخصوص به خود هستند. براساس نوع دستگاه و میزان مصرف انرژی باتری های قلمی قابل شارژ یا غیرقابل شارژ انتخاب می گردد که به طور معمول باتری های قابل شارژ جهت استفاده در تجهیزات پرمصرف به عنوان باتری دوربین ، باتری ترازوی وزن کشی و… و باتری‌های غیرقابل شارژ آلکالاین برای دستگاه‌های با مصرف انرژی کمتر به عنوان باتری ساعت دیواری ، ساخته می‌شوند.

جهت انتخاب درست و خرید آنلاین باتری قلمی AA قابل شارژ و غیر قابل شارژ مناسب ابتدا ضروری است مشخصات باتری تخصیص داده شده برای دستگاه را مطالعه نمود تا از نوع آن آگاهی یابیم. در هنگام خرید باتری قلمی در نظر داشته باشید باتری های Longlife و Super Life برای دستگاه های ولتاژ پایین (مانند ساعت دیواری) هستند. به دلیل استفاده گسترده و قیمت مناسب باطری قلمی Longlife Power ، از آن به عنوان باتری چراغ قوه و سایر دستگاه هایی با ولتاژ بالا استفاده می‌شود. باتری های Longlife Max Power برای دستگاه هایی همچون دوربین ها که در لحظه به انرژی زیادی نیاز دارند، کاربرد دارند. فروشگاه اینترنتی آنارام امکان خرید آنلاین باتری قلمی در کنار تنوع محصولات وارتا قیمت باتری آلکالاین وارتا را بسته به کاربری آن متناسب نموده است.

قیمت باتری قلمی وارتا

تکنولوژی و نکات جزئی به کار رفته در ساخت باتری ها در قیمت باتری قلمی وارتا تاثیر گذار است. به همین دلیل قیمت باتری شارژی وارتا با نوع خاصی از تکنولوژی ساخت میتواند با قیمت سایر باتری ها تفاوت داشته باشد. در این بین باتری های قلمی قابل شارژ با توجه به امکان شارژ مجدد و استفاده چند باره از آنها قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع باتری های قلمی دارند. تنوع باتری های قلمی وارتا به کاربر اجازه میدهد تا با توجه به نوع کاربرد، باتری مناسب را انتخاب و خریداری نموده تا در هزینه خرید باتری صرفه جویی کند. به طور مثال با خرید باتری تلفن وارتا می توانید عمر دستگاهتان را افزایش دهید و نگران تمام شدن باتری نباشید.

اجزای باتری قلمی AA

باتری قلمی یا پیل الکتریکی دارای هسته سلولی است که حاوی مواد شیمیایی هستند و طی واکنش های شیمیایی که صورت می‌گیرد، انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل خواهد شد و منبع انرژی برای راه اندازی مدارهای الکتریکی می‌شود. به طور کلی اجزای یک باتری قلمی عبارت‌اند از :

  • آند (قطب منفی)
  • کاتد (قطب مثبت)
  • الکترولیت

آشنایی با تکنولوژی ساخت انواع باتری قلمی

فناوری‌های مختلفی برای ساخت باطری قلمی وارتا و دیگر باتری ها وجود دارد که به ماده شیمیایی و ترکیبات آن بستگی دارد. لیتیوم و قلیایی از متداول ترین موادی هستند که ترکیبات آن ها در تولید انواع باطری قلمی غیر قابل شارژ آلکالاین و باتری لیتیومی و ترکیبات نیکل در باتری قلمی قابل شارژ به کار می‌رود. تکنولوژی ساخت باتری قلمی می‌تواند بر قیمت باطری قلمی اثر گذار باشد.
 
منبع: https://anaram.shop/category/battery/aa-size/

 

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.